21 DECEMBER/STOCKHOLM





I höstas var min klass och jag på studiebesök i Stockholm. Vårt första besök var på Sveriges Television där vi fick se inspelningsstudios och sånt där. Det var trevlans!



Dagen efter var vi på ännu fler studiebesök och vi delades upp i grupper beroende på vilken inriktning man läser. På kvällen var vi med på inspelningen av Skavlan då bland annat Ryan Adams var där.



När inspelningen var klar gav Skavlan ut muggarna som gästerna och han själv druckit ur under programmets gång. Awesome som jag är lyckades jag få en. På kvällen åt vi asiatiskt och jag har aldrig varit så mätt i mitt liv. Emelie var söt!



När vi hade tid över guidade vår fotolärare oss runt i Stockholm, eller försökte vi shoppa, en dag åt vi indisk mat som var så stark att man fick brännsår på tungan.



Mellan besöken fick vi egentid då vi fick göra vad vi ville. Det bestämdes alltid en plats där man skulle ses sen igen, eftersom jag har världens sämsta lokalsinne var jag livrädd hela tiden. Ibland var man ute i god tid och då kunde man sitta och le bredvid Adriana, eller ta kort på alla fina hus runt omkring.



Kaffe var vår räddning eftersom man sov lite mindre än man borde. Vi var välsingnade med skrattattacker när andra klasskompisar och lärare råkade somna till när vi var hos olika företag. Det var min räddning många gånger när jag själv satt där med en ivrig John blund som ständigt ville dra ner mina ögonlock. Det var en riktigt kamp ska jag säga er.



Sista kvällen var vi på fotografiska. Det var så äckligt bra att jag inte tänker skriva om det för få kommer jag bli galen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0