Sthlm - Gbg.

I torsdags satte jag mig på bussen mot Stockholm tillsammans med Siri. Vi pratade ikapp om livet, åt gudomliga fetaostmackor och roade oss med fett underskattade appar till mobilen. 
 
 
Vi gick upp tidigt morgonen därpå för att få ut så mycket som möjligt av dagen. Vi började på Beyond Retro där vi lyckades fynda 60-tals bågar och Siri en alldeles perfekt prickig byxdress i 50-talsstuk. Så här glad och pepp var hon typ hela dagen. 


Perfekta solglasögon. 

 
Vi åt lunch på Hötorget och såg på alla människor som gick förbi. Jag ser sällan någon man känner igen när jag åker iväg såhär, men Siri verkar vara värsta kändismagneten för vi såg hur många som helst!!! Speciellt en Sverrirkopia vi båda blev smått förälskade i. 
 
 
Därefter begav vi oss mot Urban Outfitters. Gatorna var pyntade med färgglada vimplar och glädjeruset upphörde liksom aldrig under hela dagen då vi var så jädra pepp på kvällens aktivitet. 
 
 
Vi hade efter många om och men i vintras lyckats få tag på biljetter till The Knife!! Med var sin öl i hand lyssnade vi på ett trummande förband och skrattade oss igenom danseoke som var dansens motsvarighet till karaoke. Alla skulle dansa till gamla musikvideos som visades på en stor skärm. Så jädra roligt. Spelningen var inte som något annat jag sett. Jag skulle inte ens kalla det för en konsert, utan mer en show. De dansades, glittrades och basen var så jävla tung att bröstet skakade. Jag hade velat se att de spelade lite mer live och några äldre låtar som typ Pass this on (<3456789). Men rent showmässigt var det fantastiskt bra. 
 
 
När vi kom hem var vi utmattade och euforiska.
 
 
Varje morgon åt vi frukost på Siris mosters fantastiska balkong. På fredagmorgon packade jag min väska och begav mig till Arlanda. Nästa destination var Göteborg. Mamma och hennes kille hade nämligen anmält mig till Göteborgsvarvet. Jag som är otroligt otränad klarade mig genom hela loppet utan att dö. Jag kunde till och med spurta sista 4 km vilket kändes himla gött. Nu försöker jag överleva min ofantliga träningsvärk, men det var det så värt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0